Wednesday, April 27, 2016

Великденски сладости


Тази година за Великден съм решила да мина метър...:) Решила съм да прескоча многочасовите козунаци и да се отдам на заслужена почивка. Такива ми бяха плановете последните две седмици. Но днес започна да ме гложде съвестта. Гледам във фейса заринато от козинаци, рецепти, едни за подготовка, други за подаръци... Страшна работа! Засрамих се и днес запретнах ръкави. Ама да не си помислите,че подхванах козунак да меся. Не,нещо далеч по-просто за изпълнение,но също така апетитно.

От много време си бях набелязала едно клипче, което сигурно и вие сте гледали, как се правят бързи,но много атрактивни щруделчета с бутер тесто. Рецептата е много лесна и сега веднага ще я споделя с вас:

1.Разрязвате бутер тестото на лентички с височина височината на чашките, в които ще поставите щруделчето. Аз си бях взела едни хартиени чашки,които сега ще покажа.



2. Намазвате чашката отвътре с много малко олио.
3.Върху всяка лентичка от бутер тестото поръсвате канела,малко кафява захар и лентичка или тънко нарязани парченца ябълка. Аз предварително сложих тези парчеца ябълка в тенджерка с малко вода и захар. Не съм засичала колко време бяха на котлона,но непрекъснато ги разбърквах и изчаках само да се разтопи захарта и ябълката малко да омекне.
4. След това навивате лентичката бутер тесто с парченцата ябълка и слагате в хартиената кошничка. Отгоре разлиствате малко тестото,за да заприлича на цвете и слагате да се печете във фурната.

Може,разбира се, да добавите и накиснати стафиди и някакви ядки. Или каквото вие харесвате.
Получи се много приятен десерт. Ябълката му придава свежест и лекота. А канелата....ох, канелата е незаменима! Обожавам всякакви десерти с канела!


А сега и мъфините,които направих от овесена смес. Добавих яйце, вода, замръзени червени боровинки и парченца портокал. Търсих свеж аромат и го получих. Лекички и апетитни, с ненакъртваща сладост Великденски мъфинчета...Да Ви е сладко!




Весели празници на всички!Бъдете здрави и винаги в добро настроение!


No comments:

Post a Comment